PRIRODNI IZBOR WELLNESS-SR doo Subotica

PRIRODNI IZBOR WELLNESS-SR doo Subotica

17. 06. 2013.

Ishrana i zdravo debelo crevo

Svakodnevno održavanje zdravlja creva

Ishrana bogata sledećom grupom namirnica pomaže u održavanju zdravog debelog creva:

    Celovite, neprerađene namirnice
    Vlakna Psylliuma
    Voće i voćni sokovi
    Kvalitetni proteini: nemasno meso, riba, pasulj i mahunarke.
    Složeni ugljeno-hidrati poput svežeg povrća i celovitih žitarica

    i još ...
    Pijte 6-8 čaša vode dnevno
    Ograničite unos mlečnih proizvoda, kofeina i alkohola
    Izbegavajte rafinisani šećer, pečenu hranu i hranu koja sadrži hemijske dodatke i konzervanse
    Fizička aktivnost je važan deo plana za čišćenje. Znojenje omogućujete koži da eliminiše toksine

Održavajte sposobnosti svoga tela da eliminiše toksine. Izbegavajte hemikalije i zagađivače kad god je to moguće. Vlakna su važna za zdravlje creva. Američki institute za rak preporučuje da se pojede od 20 do 35 grama vlakana dnevno. Vlakna čuvaju sistem za varenje stvarajući sluz koja sprečava začepljenja izazvana, toksinima i metaboličkim otpadom. Održavaju debelo crevo čistim i izbacuju otpadne materije. Vlakna hrane i održavaju zdravu crevnu floru.
Rastvorljiva vlakna iz hrane, kao što su ljuspice Psylliuma, kao sastavni deo ishrane siromašne zasićenim mastima i holesterolom, mogu da smanje rizik od srčanih oboljenja. Koronarna bolest srca (KBS) je povezana s povišenim nivoom holesterola u krvi. Holesterol se spaja sa rastvorivim vlaknima i izbacuje se iz tela sa ostalim otpadnim materijama.
1997., FDA (Agencija za hranu i lekove SAD) je donela izmene i dopune propisa o zdravlju u kojima tvrde da je moguća povezanost između rastvorljivih vlakana u ishrani sa smanjenjem rizik od kardiovaskularnih bolesti. Novim amandman dodaje se opna Psylliuma kao izvor rastvorljivih vlakana koji vodi računa o odnosu hranljivih materija koje su potrebne protiv nastajanja bolesti. FDA je priznala svojstva opne Psylliuma kao i drugih rastvorljivih vlakana koja, uz dijetu i smanjeni unos zasićenih masti i holesterola, mogu bitno uticati na koncentraciju lipida u krvi i smanjiti rizik od srčanih bolesti.

Razmislite! Jedete tri ili više puta dnevno, a veliku nuždu obavljate samo jednom ili nijednom, da li ste se ikad zapitali, a gde je ostatak? Ovo sve pomnožite sa mesec dana, godinom ili deset godina!!! Ako uz to creva ne praznite nakon svakog obroka, možemo početi pričati da se radi o hroničnom zatvoru!!! Tako nešto se naravno, dešava samo retkima. Ajurveda kaže da bi osoba morala imati najmanje dva puta stolicu tokom dana. Drugim rečima, ako to nemate, započeo je proces postepenog taloženja otpadnih materija. Debelo crevo se tako može uporediti s kanalizacionim cevima. Sami znate šta se događa prilikom začepljenja kanalizacionih cevi. Ako dozvolite da se to isto desi i sa debelim crevom, budite sigurni da će vam nataložene naslage postepeno otpuštati toksine, smrdljive i raspadnute otrove a koji će na kraju završiti u vašem telu.
Debelo crevo i jetra su vrlo povezani preko portalne vene, tako da toksini vrlo lako mogu doći do jetre i polako i sigurno je zatrovati. Kapacitet apsorpcije portalne vene dokazuje se njezinom sposobnošću da apsorbuje lekove koji su dospeli u sistem preko debelog creva, što se može pokazati već u nekoliko minuta. Kongestija jetre usled gasova koji nastaju iz debelog creva dosta je česta pojava, a postoje i karakteristične hronične glavobolje koje prestaju tek nakon pražnjenja creva. Kada toksini dođu u jetru, otvoren im je put širenju po celom telu u kojem pak truju organe i ceo sistem. Toksini iz debelog creva vrlo jako deluju i na pluća. Toksikovano debelo crevo je utočište za patološke mikroorganizme kao što su gljivice, paraziti, plesni, itd. i ostalim patogenim činiocima. Više na http://debelocrevo.com